lovesweets’s blog

日々思うこと、通院記録、時々旅ログを綴ってます


Pan cakes! At Kaila in Omotesando!
I went to Kaila in Omotesando this morning with some friends from Meet-up.
It was raining and early in the morning but there were already some people lining up there.
I ate Eggs Venedict and Pancakes with all kinds of toping sharing each plate with friends.
They are sooo delicious:)
When we finished eating and went outside, the rain seemed so huge...they were actually ices.
While we were having coffe at Starbucks, they finally became snow, and it was all white in an hour!
After that I went to a lecture meeting of Mr. Ikema Tetsuro in Hibiya.
It was really hard to walk in snow trying not to slip, but there are many many people there.
This was the third time, I think, to listen to his lecture, and every time he reminds me things important for nowadays life.

パンケーキ!Kaila表参道店!
今日は、Meet-upで知り合ったお友達数人と表参道のKailaに朝ご飯を食べに行ってきました!
朝早く雨降りで寒かったけれど、お店の前には8時の時点ですでにたくさんの人が並んでいる。。。
メニューを決めている間、ぞくぞくと周りの人たちのお皿が運ばれてくるのを横目にみながら、一皿のボリュームがすごい、、、ので、女の子4人で、エッグスベネディクトとパンケーキ(トッピング全部のせ)を一皿づつ頼んで、シェアすることにしましたが、ちょうどよかった。
どちらもとっても美味しかった^^また来て、別のメニューを頼みたい。
人が列を作って並んでいるので、1時間半すぎくらいになるとお店の人から、すみません〜、と言われるので、いそいそと腰を上げて、出ることに。
外を見ると雨の粒が異様に大きい。と思ったらみぞれでした。
とにかく寒いので中に入ろうということで、Starbacksに入って休憩。
一時間もたつと、いつのまにかみぞれが雪に変わり、辺り一面あっという間に真っ白に!
その後、私はお友達と別れて、池間哲郎さんの講演を聞きに日比谷へ。
池間氏の講演は、これで3回目かな。。。でも聞くたびに、今の私たちの便利で平和な日本の生活で大事なことを思い起こさせてくれるのです。今日は、寒くて雪もふぶきだし大変なのに大勢の方たちが聞きに来ていました。
自分の家族にもぜひ聞いてほしいなぁ。

http://www.okinawa-acs.jp/